Caty
Inkomsten uit een virtuele wereld zoals avination, second life en andere werelden kunnen vareren van 10 USA dollars tot enkele duizenden dollars voor sommige creativelingen of serieuze scripters, die vervolgens omgezet worden naar euros en een leuk zakcentje of een serieus inkomen kunnen vormen. Bestaat er een mogelijkheid om op basis van zulke activieteiten een eigen bedrijf op te zetten op inkomsten van een game?
Het vergt volledige inzet van de gamer en maar enkele zullen slagen in hun opzet net als in het normale leven moet je ook hier inzicht, management, reclame, designen en vele eigenschappen moeten bezitten om postief saldo te creeren. Eigen inleg variererent van 10 euro to 1500 euro voor het creeren van je eigen server etc. Goede software met krachtige PC is extra aanvulling.
Wordt zoiets gezien als hobby of kan het zoals iemand mij vertelde als bedrijf aangemerkt worden, 1 iemand heeft een VoF een ander iemand heeft het gekoppelt aan een webwinkel. Of is dit gewoon vrij inkomen wat we toevoegen aan onze maatschappij door dollars om te zetten naar euros die vervolgens weer hier geconsumeert zullen worden? Belasting betalen over de inkomsten? Hoe hoog ligt de grens, hoeveel belasting? welke belasting?
Moelijk om een antwoord te vinden, schijnt dat er een taboe rond hangt of mensen vermijden het onderwerp angstvallig ivm de belasting.Nu probeer mij daar in te verdiepen, ik weet dat een vriendin van mijn ongeveer 100 euro per maand heeft , maar ik weet ook dat er enkele zijn die vele malen meer winnen/verdienen. Kortom onder welke termen valt dit soort inkomen wat in principe hobbymatig start, maar uit kan groeien tot en full time job met redelijk inkomen, zijn er mogelijkheden tot het opzetten van een eenmanszaak, ZZP'r of andere ondernemerrsvorm zodat we niet aleen belasting betalen maar ook werkruimte kunen creeren en deugdelijk materiaal kunnen aanschaffen.
Of blijft het gewoon een hobby met de risicos van dien of genieten van het beetje extra.